Monday, September 20, 2010

Godspeed You! Black Emperor


O trupă de post rock după spusele unora (deși conține numeroase alte influențe), GY!BE sunt din Montreal, Canada. Numele trupei este același cu titlul unui documentar despre a biker gang, din Japonia, denumită Black Emperors.

Trăsătura definitorie pentru această trupă este opțiunea pentru melodii foarte lungi; începând de la 6 minute și mergând până la 29 de minute, sunt alcătuite de obicei din mai multe secvențe, pe care le-au și întitulat. Folosesc la greu sample-uri luate de ici de colo, inclusiv de vocaluri (pe care le-aș asocia unei lumi postapocaliptice) , trec de la cimpoi la vioară apoi la chitara electrică, adaugă efect de gramofon peste melodii, etc.
Album preferat: F# A# (Infinity) - e cam cel mai bun zic eu. Îmi place deschiderea din ”Providence” (melodia de 29 de minute), citez:
”- D'you think the end of the world is coming?
- The preacher man says it's the end of time... he says that America's rivers are going dry. The interest is up, the stock market's down. You guys have to be careful walking around here this late at night. This... (no we don't mam I'm sorry) This is the perfect place to get jumped (...)”. Tot în genul e și cea din ”Dead flag blues”.


Componența trupei a variat foarte mult, ajungând la un moment dat la 20 de inși, dar în cele din urmă s-au hotarât la 9. Sunt cunoscuți pentru faptul că în concerte fac uz de ”film loops” pentru a oferi un context muzicii lor. Au o politică interesantă privind înregistrările la concertele lor: fanii au libertatea de a posta înregistrările de la concertele trupei; efect - unele melodii care încă nu au fost lansate sub o formă sau alta într-un album, dar care au fost cântate la concert, pot fi ascultate.

5 comments:

  1. Muzica lor îmi amintește de The Virgin Suicides,albumul celor de la Air.E foarte plăcut,trebuie să-l asculți.

    ReplyDelete
  2. Mulțam de recomandare. Mi-au plăcut Dark Cemetery și Dirty Trip de pe The Virgin Suicides. O să le ascult discografia.

    P.S. scuze că am răspuns cam greu, am fost ocupat și nu am mai avut ocazia să intru pe blog.

    ReplyDelete
  3. Cu plăcere.Chiar mă bucur că ţi-au plăcut.Succes cu blogul şi mai ales cu facultatea :)

    ReplyDelete
  4. Mulţumesc :D.Chiar am nevoie.

    ReplyDelete