Tuesday, September 7, 2010

Cinephile


Last.fm-ul e sfânt. Mult din trupele de trip-hop pe care le ascult acum în mod curent nu le-aș fi cunoscut fără el. Același lucru e valabil și în cazul Cinephile. Glasgow trip-hop.

Au 6 release-uri la activ, dintre care am ascultat și mi-au plăcut Volume One, Memento și Better Said. O voce narativă, o obsesie; ”raționamentul” din spatele numelui trupei îl găsim în melodia omonimă. Îmi aduce aminte de Arizona Dream și Johnny Depp. A se vedea melodia Old Home Movie.

Mi-e greu să recomand o melodie sau alta cu gândul că o să comit o nedreptate. În mainstream s-au făcut cunoscuți prin ”What becomes of us?”, melodie care înțeleg că a apărut în serialul CSI: Crime Scene Investigation.


Aș fi vrut să pot trasa ușor niște influențe/asemănări pentru trupa asta, dar îmi dau seama că dacă pomenesc de una nu pot să nu pomenesc de multe altele. Așa că renunț.

Îmi plac melodiile foarte dark, dar ”Being Human” are un feeling cu totul aparte. Mă trec fiori de fiecare dată când se repetă sunetul acela de metal tensionat care intră în rezonanță / contorsionat (o altă descriere mai bună mi-e greu să găsesc). Vocalul sună perfect. Tare aș vrea să aud așa ceva live. (precizare: nu se aude prea grozav de pe youtube)


Destul de amuzant sunetul de jack scos din chitara și apropiat de ceva metalic din ”Somewhere Nowhere”. Lansarea noului album care marchează 10 ani de la ”What becomes of us?”, denumit Ten, va fi pe 10.10.10 . Neapărat o să îl iau și ascult.



No comments:

Post a Comment