Saturday, March 26, 2011

Lost Balance


Lost Balance este un grup spaniol de trip-hop, început în 2000 în Granada de către Isabel Benedi și Mariano Rodriguez. Experimentează destul de mult și nu au o formulă predefinită în care cântă; rolurile se pot interschimba atâta timp cât sunt amândoi mulțumiți de rezultate. Compun în izolare; au un home studio propriu, Somnambulist Studio, dovadă a devotamentului pentru music production.

În afară de un CD demo și 2 EP-uri au lansat două albume: Air Control (2001) și Alone In Multitudes (2004). Primul album e mai chill out, în special melodia ”Warped”. Însă, mai bizar sună melodia ”Deep” care mi-e greu s-o caracterizez/asociez cu ceva anume.






De pe al doilea album (mai bun zic eu)  în primul rând ar fi de ascultat ”These Days”. Îmi plac mult cum sună atât vocalurile cât și partea de chitară, efecte, beat din al doilea album.




Sună foarte bine și ”Then”, de pe același album, cu un sunet binișor mai dark și o chitară care iese în evidență ceva mai mult față de celelalte melodii.




Last.fm: Lost Balance.

6 comments:

  1. Felicitări,selecţia e minunată.

    Eu asociez 'Deep' cu un întreg EP de la Agalloch.E vorba de 'The White',are acelaşi 'sound' melancolic,în rest n-ar fi prea multe asemănări.

    ReplyDelete
  2. Mersi.

    Am ascultat destul de puțin din Agalloch, din ce știu se aseamănă destul de mult cu Anathema (cel puțin cu albumele mai din urmă ale lor). I-ai ascultat?

    ReplyDelete
  3. Salutari,
    tocmai am trecut pe-aici, vazand de pe Google ca ai postat Karmacoda. Si vad ca ai postat si Lost Balance. Very nice.
    Ii stiu pe Lost Balance de foarte multi ani, de cand aveau sub 1000 de ascultatori pe Last.fm, si acum am 53000 de ascultatori... desigur, majoritatea sunt multumita radioului Last.fm, dar am contribuit si eu cu cativa...
    Lost Balance e o formatie foarte faina, am avut si onoarea de a vorbi cu vocalista formatiei, Isabel Benedi, care are acum un proiect solo (A Phone Call). Stilul lor este intr-adevar unic, au si o mica influenta din zona dreampop-ului (ceea ce putini au remarcat), dar au o percutanta aparte, greu de descris. Inca ii mai ascult, desi chiar stiu toate melodiile lor aproape pe de rost. Am inclusiv niste chestii mai rare, precum compilatia "Bed".
    Mi se pare foarte interesant ca abia acum incep sa fie mai multi ascultatori de trip-hop pe meleagurile noastre...

    ReplyDelete
  4. Salutare,
    Pentru mine Last.fm-ul a fost o revelație. Dacă la început știam doar de Portishead și Massive Attack, după ce am început să ascult din sugestiile de pe Last.fm am descoperit multe alte trupe.
    Printre altele am dat și de Lost Balance...mi-ar plăcea să-i vad live, sper să am ocazia cândva. Am auzit de proiectul solo al solistei, dar încă n-am dat de el ca să îl ascult.
    La noi pătrunde mai greu trip-hopul și din cauză că sunt puține trupe care au venit să concerteze. Din ce știu eu, doar Massive Attack, Martina Topley Bird (ca opening act la Massive Attack) și Tricky au avut concert la noi. Oricum, au fost mulți oameni la toate concertele.

    ReplyDelete
  5. N-a fost si Morcheeba parca?...
    Oricum, nu sunt mare amator de concerte. Jazz-ul este o muzica care merge ascultata aproape numai live. Dar trip-hop-ul...
    Trupa Lost Balance nu pare sa mai existe de cativa ani... asa ca nu se poate vorbi de concerte la ei acasa, darmite pe meleagurile noastre. E pacat ca au renuntat dupa numai 2 albume, si-au strans destui de multi fani pe Last.fm. Celalalt membru al formatiei este actualmente intr-o trupa numita "ladolorosa".

    ReplyDelete
  6. Da, ai dreptate, a fost și Morcheeba. Spre rușinea mea am fost și la concert și uite că am uitat să-i precizez...probabil pentru că nu am fost foarte impresionat.
    Am ascultat un pic ladolorosa pe myspace, sună foarte bine.

    ReplyDelete